søndag, oktober 15, 2006

Ting vi har kjøpt til båten

6m sikkerhetsline, enkel sikkerhetskrok men strikk, lanterner - en rødgrønn og en akterlanterne. Ingen ting av dette er montert. Båten har fra før rundtlysende topplanterne for selbåter, men denne virker ikke. Trolig har pæra gått, men jeg oppdaget at det er litt kronglete å skifte pærer i mastetoppen, så for enkelhets skyld vil jeg montere nye i dekkshøyde.


Vi har i tillegg kjøpt ny Ronstan rorkultforlenger. Brukte denne på seilasen i dag, og den lå utmerket i hendene. Det gjorde forøverig den som fulgte med båten også, men endekula var sprukket så jeg tror kula kunne falle av.


Vi har til nå handlet hos Skaane Marine i Horten. Her har vi fått veldig god servis, og de har et overraskende utvalg av ting og tang til seilbåt. Bl.a. sikkert 10-12 forskjellige rorkultforlengere å velge mellom. Jeg kjøpte forresten en forlenger på fredag som ble montert lørdag. Denne var for lang, så rorkulten kunne ikke vippes opp uten att forlengeren hang og slang. Stakk så innom butikken på lørdag og fikk låne med meg en kortere som jeg skal bytte mot den første jeg kjøpte.

Ingen kommentarer: