fredag, juli 16, 2010

Seiltøy

Da har jeg endelig fått meg nytt seiltøy. Etter å ha studert lenge og vel, og ved prøving og feiling falt valget på Gill KB11 smock og bukse.

Den gamle dressen, en Ronstan, var så dårlig at den ble gjennomvåt bare det var skyer på himmelen. Satt jeg i vann så gikk det rett gjennom. Har forsøkt uten hell å impregnere den på nytt, men nå får den funke som skidress istedet.

Når jeg nå skulle ha nytt tøy, ville jeg ha lette og vanntette klær. De skulle tåle sjøsprøyt og timer i regn. Musto MPX var det jeg først tenkte på, men jeg begynte å se på lettere klær. Etter å ha studert forum (Sailinanachy) fant jeg at mange var mer fornøyd med smocker enn jakker.

Da ble valget enten Gill KB11 eller Herni Lloyd TP2 Shadow. Henri Lloyd. HL har en smart hette med vindu, men HL viste seg å være vanskelig å få tak i. Vallø Marina fører HL, men hadde ikke TP2 Shadow i butikken. Horten Båtsenter fører Gill, men hadde ikke KB1 inne. De tok da en telefon til Oslo for å sjekke lager og levering der, og Oslo hadde settet jeg ønsket meg. Da ble det oslotur på familien til Vollen Marina. Ønsket først svart jakke, men endte opp med hvit.

Ingen kommentarer: