torsdag, juli 29, 2010

29/7 Trening

Seilte ca 14 nm, toppet på 6,9 knop. Vind fra sør.

Spinnaker i lite vind til Horten. Var en svipptur innom gjestehavna - for motor. Mens jeg var innom gjestehavna begynte det å blåse litt friskere. Kanskje 4-5m/s. Hvertfall bedre enn det var. Brukte lettvindsskjøter (4mm), og likevel var det vanskelig å få spinnakeren til å stå. Brukte godt over en time på Åsgårdstrand - Horten.

Ettersom det blåste opp ble det en fin kryss mot Åsgårdstrand. Holdt ca 4,5 knop, og valgte å gå på innsiden av Bastøya.

Da jeg nærmet med Åsgårdstrand begynte det å blåse mer, og det ble hvitt på sjøen. Istedet for å seile rett til havn som jeg hadde tenkt tok jeg en tur rundt Mefjorbåen. Det angrer jeg ikke på. Det ble litt bølger og sjøsprøyt og jeg koste meg. Rundet Mefjordbåen og holdt jenvnt 6-7 knop tilbake til Åsgårdstrand på skarp slør. Da jeg kom innenfor Småskjær løyet vinden, og det ble stille igjen. Knapt 45 minutter med ettermiddagsbris, men de var verdt å få med seg!

Ingen kommentarer: