søndag, juni 20, 2010

15/6 Tirsdagsregatta

8 båter med, og endte på 5. plass. Seilte alene.

Løype
* Babord runding Småskjær
* Styrbord runding grønn stake s for Bastøya
* Styrbord runding Småskjær
* Styrbord runding utlagt bøye v. Slagen
* Tilbake til Seilerhavna...

Starten gikk ca kl. 18.10. Det var lite vind. Ca 1m/s, men regattaleder lovte mer klokka 20.00 -og dét ble det. Presis kl. 20.00!

Jeg fikk en dårlig start. Planla å ligge et minutt fra startstreken og akselerere ut det siste minuttet, men vinden ville det annerledes. Jeg ble liggende å drive, og jeg dreiv mot startstreken. Lå omtrent på den da starten gikk, men vind hadde jeg ikke.
Etterhvert kom det et drag i lufta, og jeg kom avgårde. Jeg var dessverre ikke den eneste som hadde vindproblemer i starten. En båt måtte vente lenger på vind enn meg...

Etter runding av Småskjær heiste jeg spinnakeren. Den gikk både greit opp og ned, men fordi jeg var opptatt med spinnakeren ved runding av grønn bøye s for Bastøya traff jeg bøya med båten. Nå vet jeg hvertfall at bøya er av plast...

Med lite vind og skarp kryss mot Småskjær lærte jeg effekten av innhal på fokka. Jeg har ikke innhal montert, men med 100% fokk kunne jeg bruke lo skjøte som innhal -og båten seilte skarpt!
Mrsmt!

En H-båt vant regattaen, og den seilte råbra hele tiden. Tre gutter som seiler sammen, og denne gangen imponerte de! Både med veivalg og fart.

Med vinden som kom på slutten av regattaen fristet det å bare fortsette å seile - hvorsomhelst, men det er hyggelig å få med seg seilermøtet etter regattaen også :)

Ingen kommentarer: