torsdag, april 02, 2009

Årets første seiltur - 1. april

Båt: Erika
Hvor: Vallø/Bolerne
Hvem: Torstein, Øystein og Brede

Var med Erika på en liten tur. Vi var ute å seilte i ca 1,5 timer, og jeg fikk gjøre meg litt kjent med båten. Det blåste ca 7m/s i mastetoppen, og båten turen avgårde i 6 til 7,6 knop (hvis jeg husker rett) litt avhengig av vindvinkel. Dette var visst 0,6 til 0,7 knop under polardiagrammet.

Jeg ble overrasket over hvor fort båten gikk, og at det samtidig så føltes så sakte. Ble også overrasket av hvor lite den krenget, men det var svært behagelig. Det er god plass på dekk, den har stor cocpit å jobbe i, store vinsjer og god utvekslig på trimmeliner. Dette er gøy!

2 kommentarer:

Torstein , Jane og Igor sa...

Da jeg noterte meg fart så seilte vi sann vind ca 14knop/60grader 7,3-7,6knop
http://1.bp.blogspot.com/_Ra3Tbu25T8Y/SdR_CV75S6I/AAAAAAAAAJc/o31mpV8GuBw/s1600-h/polar.jpg

Takk for fin tur , gleder meg til vi får på skikkelige seil og båten ikke drar etter seg halve havfloraen

Unknown sa...

Får få med oss en gartner :)
Takk i like måte - det var en kjempefin tur!