søndag, mai 04, 2008

Båten er i Drøbak

I går, lørdag, kjørte jeg båten til Drøbak. Jeg forlot Åsgårdstrand kl. 10.00, det var nesten vindstille og skyfri himmel. Etter en halvtime sjekket jeg kartet, og beregnet 5 på resten av turen. Det ble feil. Det skulle vise seg å gå mye fortere enn planlagt, for jeg hadde strømmen med meg.

I 11-12 tiden begynte fjorten å fylles opp med båter, og da jeg passerte Filtvet så fjorden ut som en dag in Juli. Etterhverrt som sola varmet mer, kom det også litt vind; ca 3m/s fra sør.

Ca kl. 14.00 var jeg i Drøbak gjestehavn, men jeg kjøre en tur til Sjøsenteret før jeg fortøyde i gjestehavna. Gjestehavna var ganske så full, men jeg fant en slags plass. Brukte en utlagt moring som var altfor kort, og la båten skrått mot brygga. Håper ikke den rekker å irritere så veldig mange før verkstedet henter den...

Dessverre ingen bilder fra turen.

Ingen kommentarer: