søndag, september 09, 2007

Singlehanded, søndag 9. september

Tid: 65 minutter
Distanse: 6,5 n. mil
Vind: 3-7m/s
Bølger: 1-2 fot


Medfjordbåen
Det blåste ca 3-4 m/s ved Åsgårdstrand, og ca m/s ved Moss før jeg dro hjemmefra. Vurderte om jeg skulle ta ut et rev, men lot være og tenkte jeg fikk heller la være å seile så langt ut. Når seila var oppe satte jeg kurs mot Medfjordbåen. Det blåste fra sør, så først sløret jeg i ca 7 knop med topp på7,5 knop, på kurs 90 grader. Da var også relativ vindvinkel 90 grader. Sør for Bastøya strammet jeg seilene til ny kurs; skarp slør mot Medfjorbåen. Farten lå nå på ca 6,5 knop, og ved runding av båen falt farten til 5,5 knop på nye halser. Falt litt av, og med kurs mot Åsgårdstrand lå farten på ca 6-6-5 knop helt til jeg kom i le for Slagentangen. Da duppet gps-en av og til under 5 knop, men det tok seg opp igjen nærmere Åsgårsdstrand.

Det var godt å får seilt igjen. Ville egentelig ikke hjem igjen...

Ingen kommentarer: