onsdag, mai 26, 2010

25/5 Tirsdagsregatta

5 båter stilte til start i Åsgårdstrand. Det blåste 2-3m/s fra nordvest, og var fine forhold for en lett båt. Jeg glemte å varsle mannskapet så jeg seilte alene.
Rutiner for lensetakler begynte å komme på plass, men spinnaker ble det ikke noe av.

Denne gangen hadde jeg med GPS, men til gjengjeld så hadde den ikke batterier. Distanse og fart er derfor ukjent.

Banen:
Start Åsgårdstrand
1. SB runding 2 grønne + sort bøye nord i Bastøyleden
2. SB runding Småskjær
Mål: Åsgårdstrand

Jeg bommet kraftig på første rundingsmerke. Seilte alt for høyt...og dermed for sakte. Båter med plotter har fordel når de skal finne kursen...

Etter runding av Småskjær ble det også unødvendig mangs slag for å komme frem til målstreken. Mange feilberegninger som jeg tapte flere minutter på.

Kom i mål som båt nr. 3, men endte på 4. plass i omregnet tid.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei på deg. Godt å se at båten har kommet seg på vannet og er med i regatta..

Håper å kunne stille med båt snart, og delta på tirsdagsregattaen! Hilsen båtplassnaboen..

Unknown sa...

Hei igjen, og takk for dét!